Byggnads lägger ner vapnen för tillfället

Läste idag en insändare i Värmlands Folkblad från en riksdagsledamot (s) som heter Lars Mejern Larsson. Han är tydligen också inblandad i fackföreningen Byggnads (han skriver "vi" när han pratar om Byggnads).

Han skriver i alla fall att för ett par veckor sedan så lämnade Byggnads in sina fyra pistoler. Vilka pistoler, tänker ni. Det tänkte jag också, när jag läste insändaren. Jo, pistolerna som Byggnads haft för att skjuta nazister. Dom pistolerna.

Nu är inte hotet från nazisterna lika fysiskt påtagligt längre så då kunde dom lämna in vapnen. Men Mejern var ändå orolig. Det beror på Sverigedemokraternas framgångar. Enligt honom så är Sd ungefär som nazister och han ser med fruktan på att Sd är på väg mot riksdagen. För han vill helst inte att Byggnads ska behöva skaffa nya pistoler.

För det första blir jag snudd på chockad över att vi har haft en beväpnad fackförening fram till dessa dagar. En fackförening som haft vapen för att kunna skjuta politiska motståndare. För det andra så kan jag inte annat än ta det som ett hot och som att om Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen så skaffar Byggnads pistoler igen. Vad dom tänker hitta på med dom vet jag inte, men dom verkar se Sverigedemokrater som legitima mål (kanske skjuta Sverigedemokratiska riksdagsmän?).


PS Var det inte Byggnads företrädare som stod i Vaxholm och ropade GO HOME åt dom baltiska byggnadsarbetarna häromåret? Jaja, vi får väl vara glada att Byggnads inte hade med sig pistolerna den gången för att försvara kampen för att alla ska behandlas lika, för att ingen ska diskrimineras, för allas lika rätt och allt det där fina som Mejern skrev i insändaren att Byggnads kämpar för. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback