Dags att förbjuda religiösa partier

I Turkiet har det nyligen varit stora demonstrationer för att protestera mot en muslimsk presidentkandidat. Gyl, tror jag han heter. Demonstrationerna har handlat om att hålla Turkiets ledning fritt från religion. Väldigt viktigt. Jag ser med fasa på hur religiösa partier eventuellt kan växa fram i Sverige. Kristdemokraterna är ett gränsfall. Dom säger ju själva att dom inte är ett religiöst parti... jag är lite mer skeptisk. Jag tycker inte vi ska ha religiösa partier i Sverige. Religion och politik ska inte blandas ihop för det kommer bara att leda till olycka. Så länge vi har ett kristdemokratiskt parti som svär på att dom inte är religiösa och inte har något annat parti som gör anspråk på religionsområdet så tycker jag vi har en gyllene chans att helt enkelt förbjuda religiösa partier. Rakt av. Förbjud. För den dagen vi har ett stort religiöst parti i riksdagen kanske vi inte har möjligheten att förbjuda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback