Sandviken prisar mångfald

Jag läser i Gefle Dagblad att Sandvikens kommun ska instifta ett mångfaldspris. Den som utmärkt sig för att verka för "mångfald och integration" ska kunna få ett pris på 5000 kr som delas ut varje år.

Jättebra! Men det skulle vara intressant att höra hur dom resonerar angående det här priset. Skulle det räknas som att verka för mångfald ifall man drog igång en kampanj för att kvinnor ska få bära heltäckande slöja (niqab)?
 
Min gissning är att det här projektet kommer att prisa organisationer som ordnat någon "multikulturell fest" där det bjudits på utländsk mat och spelats musik från andra länder och man har bjudit in hela kvarteret genom att sätta upp lappar i trappuppgångarna och så tror man att det är integration.

Jag hoppas jag har fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback