Detta vägrar Jinge publicera...

Jag fick i en kommentar till ett tidigare inlägg en fråga om jag inte kunde busa med Jinge. Säkerligen vet alla som läser min blogg vem Jinge är, men ifall någon inte vet så är det en känd och populär (även om just populariteten är ifrågasatt av många) vänsterbloggare. Bloggen är aktiv och jag har läst den länge och tänkte börja kommentera den men jag "lyckades" bli bannad efter min första kommentar. Nu släpps inga av mina kommentarer igenom så jag tänkte att då kan jag ju publicera mina kommentarer här.

I det här inlägget publicerar jag alltså dom kommentarer som Jinge inte tillåter på sin blogg! Det här inlägget uppdateras när jag postat någon ny kommentar som Jinge inte accepterar.

Jag är egentligen inte bitter över att Jinge bannat mig, men däremot är jag en smula förvånad. Jag fattar faktiskt inte varför jag blivit bannad. Jag är nu bannad från att kommentera på två och en halv bloggar, kan man säga. Jinges blogg, som sagt, sedan är det Birger Östberg, styrelseledamot i Fi och ledamot i ERK, som förbjudit mig att kommentera i sin blogg. Anledningen är att min blogg är, enligt honom, homofob, rasistisk, sexistisk och kränkande, tror jag motiveringen var. Något i den stilen.

Sedan är jag halvbannad, eller hur man nu ska uttrycka det, från att kommentera i Veronica Svärds blogg. Hon är styrelseledamot i Fi och det här med att jag är halvbannad är att hon släpper igenom vissa av mina kommentarer men inte andra. Det finns kanske någon logik i hennes beteende men jag har inte upptäckt den än. Hon släpper dock igenom kritiska kommentarer mot mina kommentarer men låter inte mig besvara kritiken mot mig.

Jag har postat några inlägg på Jinges blogg som jag inte har i färskt minne, men här har vi dom som jag postat idag och som Jinge inte vill publicera på sin blogg:

16 aug 2008: USA ger upp, beväpnar lärarkåren

Jinge vill INTE publicera den här kommentaren:

Om en lärare skulle bli galen och vilja ta elever som gisslan eller liknande så tror jag inte att han eller hon skulle känna sig hindrade för att skolan har en regel om att lärare inte får bära vapen.

Sedan kan man ju undra om dom skolmassakrer som ägt rum i USA hade fått samma omfattning om lärare tillåtits bära vapen. Jag tror inte det.



17 aug 2008: Bach Brandenburgkonsert no. 3

Jinge vill INTE publicera den här kommentaren:

Ja, dom är verkligen fantastiska.



18 aug 2008: Guantanamo stormhotat koncentrationsläger

Jinge vill INTE publicera den här kommentaren:

Jag förväntar mig inget svar från Jinge men när det gäller klimatförändringar så är det väl ingen som förnekar att klimatet förändras. Klimatet har alltid förändrats och varför skulle det ha slutat förändras just nu? Det blir varmare, kallare, torrare, blötare... oavsett hur det förändras så drabbas människor och natur, och självklart så får vissa ett behagligare klimat och andra ett mer obehagligt klimat.


Det känns som om dom senaste årens debatt handlat om att många fått klart för sig att klimatet ändras. Ja... klimatet ändras, precis som det gjort under dom senaste 4,5 miljarder åren och precis som det kommer att göra under dom nästkommande 4,5 miljarder åren. Antingen lever vi med det eller så dör vi med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback