KD tramsar om SD

Igår "kritiserade" KDledaren Göran Hägglund Sverigedemokraterna i sitt tal i Almedalen. Jag väljer att sätta kritiserade inom citationstecken eftersom jag inte tycker det handlade om någon seriös kritik. Det var bara en soppa av anklagelser om nazism, rasism, förfärlig människosyn, "inte ställer upp på principen om alla människors lika värde" osv.

Sverigedemokraterna saknar en sak, och det är seriös kritik. Jag vet inte vad det beror på att SD inte lyckas få fram annat än tramskritik. Det känns som att det inte är någon idé för SD att bemöta den kritik dom får eftersom ingen ändå verkar lyssna på vad SD säger. Mitt tips idag är att SD inte bör gå i svaromål på KDs tokiga anklagelser utan att bara köra vidare. Haha, kanske skulle dom kunna anklaga KD för att vilja totalförbjuda abort, vilja bränna häxor och hädare, hävda att Jorden är platt och i universums centrum... fast jag tror nog inte KD fattar ironin i den typen av påståenden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback