Glädjande besked från SIFO

Idag presenterades en SIFO-undersökning som berättade att Sverigedemokraterna ligger på 4,2% i opinionen.

Jag tycker att det är märkligt att inte SD klättrar högre och snabbare, faktiskt. Jag tror att partiet har en politik som många gillar. Folkhemstanken och en övergång från mångkultur till integration i invandringspolitiken, EU-motstånd... ja, vad är det som gör att SD inte får 42% istället för 4,2%? Jag vet inte. Den politiken liksom borde gå hem i stugorna. Inte tror jag det är partiledaren Jimmie Åkessons fel heller att inte SD skjuter i höjden snabbare. Han gör bra ifrån sig i varje debatt.

Undersökningen är ändå såklart glädjande, eftersom jag tycker att SD bör komma in i riksdagen även om jag inte till punkt och pricka delar alla deras åsikter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Folk i allmänhet vill inte rösta på nazister, det är bara väldigt okunniga och korkade människor som kan tänka sig att göra det.

2008-07-12 @ 16:50:08
Postat av: vmm

Nej, ingen vill rösta på nazister. Kanske är en förklaring till SDs relativt låga siffror att folk inte kan se skillnaden på nazister och SD? Oroande...

2008-07-16 @ 09:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback