Vill du hjälpa barn men inte om dom är pojkar??

Ser nu på en reklambanner hos Göteborgsposten att Actionaid är i farten igen. Det är en biståndsorganisation som hjälper kvinnor och flickor. Bannertexten lyder "Bli fadder till en FLICKA!". Klickar man på bannern så länkas man till en webbsida med adressen www.faddertillenflicka.se men där tar det stopp. Jag får upp en rosa färg på skärmen, två felmeddelanden om att sidan inte kan laddas och sedan slutar den ladda och så är det tack och godnatt.

Men jag råder ALLA som vill bli fadder till ett barn som behöver en fadder, men som INTE vill ha en pojke utan en FLICKA att gå in på faddertillenflicka.se. Det kanske funkar för er.

Jag tycker absolut man ska hjälpa flickor, men jag kan inte låta bli att få någon slags kräkningskänslor inför det faktum att folk väljer att hjälpa barn av ett visst kön just för deras könstillhörighet (läs: de väljer att INTE hjälpa vissa barn på grund av deras könstillhörighet). Nu tror jag inte på något liv efter detta så dessa människor lär nog inte hamna i helvetet på grund av hur dom betér sig, vilket är rätt synd faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback