Kyss Qarlsson

Annika Qarlsson, som sitter i riksdagen för Centerpartiet, gör en analys av resultatet i valet till EU-parlamentet:

"Många ha senaste veckan försökt ge svaren på varför det gick som det gick i EP-valet. Tänker inte bidra med någon lång utläggning på vad jag tror. Däremot så finns en tanke och en reflektion kopplat till Piratpartiets framgång med många unga män som lagt sin röst på dom för att värna den personliga integriteten. Tänker på statistiken som kom härom dagen som visar att det är ofattbart många unga kvinnor som våldtas av unga män som de känner lite grann eller lite mer.


Och jag får inte ihop det - tycker unga män att integritet är viktig eller tycker de inte det???
"


http://qarlsson.se/blogg/?p=710

Sagt av centerpartiets förste vice ordförande i centerpartiets riksdagsgrupp och som säger att jämställdhet är en av hennes viktigaste frågor.

Som jag skrev härominlägget att har man inte samma grundläggande värderingar så är diskussion närmast meningslöst. Man vet inte ens var man ska börja i diskussionen.
 
Suck. Jag orkar inte.

Skulle inte förvåna mig om Qarlsson till på köpet är feminist... (nej, nu var jag cynisk. Det var en elak anklagelse. Förlåt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback