Visitation av alla invandrarkillar

Häromdagen såg jag Debatt i SVT som handlade om bilbränderna och stöket i Göteborgs förorter. Några förortskillar var med i studion och dom sa att den största anledningen till det som händer är att dom känner sig trakasserade av polisen eftersom dom ständigt blir stoppade och visiterade av polisen.

När det var oroligt i Göteborg för något år sedan så sa polisen att deras taktik var att i vissa områden under vissa tider stoppa alla killar och visitera dom. Snacka om godtyckligt. Ja, jag inser att dom allra flesta som bråkar är killar så det kan ju vara rationellt att sålla vilka som ska visiteras utifrån kön, men det känns en smula trubbigt. Och det intressanta var att mig veterligen var det ingen som såg det som något könsdiskriminerande. Tänk om man skulle göra samma sak nu och polisen skulle säga att dom bara stoppar killar som är invandrare för visitation. För det är ju förmodligen så att dom flesta som bråkar är invandrarkillar (bråken sker ju i invandrartäta områden). Det vore ju också rationellt på sitt sätt men jag tror polisen skulle få anklagelser om rasism riktade mot sig då. Alltså: att stoppa alla killar anses inte godtyckligt men om man snävar in kriteriet och stoppar alla killar med invandrarbakgrund så skulle det anses som allt för generaliserande. Tror jag.

Och jag tror också att om man gjorde liknande men med kvinnor så skulle det inte anses okej. Ponera att polisen sa att dom tänkte stoppa alla kvinnor som befinner sig nära kända prostitutionsstråk för att kolla deras identiteter, visitera dom efter droger, erbjuda kontakt med socialtjänst osv så tror jag att många skulle anse att det var könstrakasserande av kvinnor.

PS När Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson föreslog att man i vissa situationer borde kunna införa utegångsförbud på vissa ställen när det är stökigt där så svarade Gudrun Schyman (FI) att det bara skulle skapa ett vi-och-dom-samhälle och att man istället borde införa utegångsförbud för sverigedemokrater. Jag antar att hon skämtade. "Ha, ha". "Jätteroligt" skämt. DS

Kommentarer
Postat av: Karpstryparn

Ja, invandrarkillar är födda med stenbumlingar och basebollträn i händerna. För det enda de kan är att förstöra.

Postat av: vmm

Karpstryparn: jag håller inte med dig, men men. Alla får tycka som dom vill.

2009-09-19 @ 02:49:53
Postat av: Karpstryparn

Svar till vmm: Ja, självklart får vi det.

2009-10-02 @ 02:57:48
URL: http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback