Hoppas att Trollhättemannen nu är gripen!

Jag läser precis i Expressen att polisen gripit en man för det senaste mordförsöket på en flicka i Trollhättan. Jag hoppas vid gudarna att dom nu har tagit den som gjort det. Som ni vet har det skett flera överfall mot små flickor i Trollhättan den senaste tiden och jag har gått och tänkt att hittar dom inte den som gör det så kommer någon flicka snart mördas. Det här är klart och tydligt något som kommer att sluta med ett mord om ingen sätter stopp för det. Det senaste överfallet, på en 8-årig flicka, ledde till att hon ströps nära gränsen till döden... nästa gång slutar det förmodligen med mord.

Så här gör inte en så kallat vanlig pedofil. En vanlig pedofil håller inte på att strypa eller försöka skada barn rent fysiskt på det här sättet. Skulle jag vara polis eller ha makt inom polisen så skulle jag skita på mig för hur dom här överfallen skett. Dom är förberedelser till mord. Som sagt, skulle jag bestämma inom polisen skulle jag ta överfallen på största allvar och jag skulle kalla in riksmordskommissionen, kolla DNA-spår, knacka dörr, förhöra vittnen, spåra mobiltelefoner, ha privatspanare i området... You name it. Den som gjort det här måste fast, så enkelt är det.
 
Vad jag vet har det varit två fall med överfall mot flickor i området och dom bör man satsa lika mycket resurser på som om dom vore mordfall.

Förmodligen gör polisen mer än vi vet bakom kulisserna. Förmodligen har dom tänkt i samma banor som jag. Förmodligen och förhoppningsvis.

Jag önskar polisen all "jaktlycka" jag kan i det här fallet. Måtte dom bara inte tumma på noggrannheten utan att dom kollar noga om den nu gripne är skyldig. Det kan vara helt förödande att snabbt gripa någon som är någorlunda misstänkt för risken är då extra stor att göra fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback