Appropå svin

Jag skrev för ett tag sedan om att hockeylaget Brynäs begärt att få förtur till svininfluensavaccin men att landstinget sa nej. Tack och lov. Som ni säkert hört gjorde hockeylaget Leksand en liten fuling och deras lagläkare gick helt sonika och kvitterade ut 50 doser och vaccinerade alla spelare. Före alla riskgrupper. Svinigt är bara förnamnet.

Ikväll ska Leksand spela mot Sundsvall. Sundsvall har begärt att få matchen uppskjuten eftersom halva deras lag har fått influensa. Leksand, som ju är vaccinerat, säger dock nej så matchen ska spelas ikväll. Jag saknar ord för vad jag tycker om Leksand just nu. Osportsligt, minst sagt.

Fascinerande egentligen hur ett hockeylag (Leksand) kan beté sig så här. Det måste nog vara något slags rekord i att skapa badwill.

Var förresten in och satsade en femma på Sundsvall på Expekt. Oddsen var 1,03 för Leksand och 18,00 för Sundsvall. Heja Sundsvall! Hoppas ni spöar skiten ur Leksand ikväll!

Kommentarer
Postat av: vmm

Leksand vann matchen mot Sundsvall med 5-3.



Jag är inte särskilt intresserad av sport. Men som gävlebo så hejar jag såklart på Brynäs och om jag någon gång går på ishockey så är det när Brynäs spelar mot Leksand. Derby. Fast sedan några år tillbaka så har Leksand åkt ur elitserien så lagen spelar inte så ofta mot varandra. Jag har tidigare hoppats att Leksand ska ta sig upp i elitserien igen men nu i och med det här som jag skriver om i blogginlägget så tycker jag det är bäst att Leksand håller sig borta från elitserien.



Jag hejar numera på ALLA lag som spelar mot Leksand.

2009-11-07 @ 11:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback