"Kristna största hotet mot Sverige"

Igår fanns en insändare i Gefle Dagblad som handlar om kristna och Sverigedemokraterna.

Se SD för vad de är.

Jag antar att den ska ses som en kommentar till SDs debattartikel häromveckan om att islamiseringen av Sverige är dåligt.

"Nu är det väl så att Sverigedemokraterna är kristna och värnar om konservativa kristna värderingar. Kristna står för den största förföljelsen av oliktänkande genom historien och antal dödade i korståg och så vidare kan inte räknas."

Det blev ett j-la liv för att SD såg islamisering som ett hot för att det kränkte alla muslimer. Alla håller såklart inte med och den här personen anser att kristen terrorism är det största hotet och att kristna står för den största förföljelsen av oliktänkande. Jag håller inte med om den analysen men man får ju tycka som man vill.

"Lägg till det ovanstående den intolerans och aggressivitet som Sverigedemokraterna visar gent- emot invandrare, homosexuella med flera så har du den rätta grogrunden för fientlighet och krig!


Vakna upp och se Sverigedemokraterna för vad de är: Intoleranta och ignoranta.
"

Jaha... tur att den här personen inte är ett dugg intolerant och har fördomar mot vare sig Sverigedemokraterna eller kristna utan bara gör anspråk på att veta sanningen...

Förresten, finns det ett ord som kristofobi?









Kommentarer
Postat av: Egen

Det inlägget är som taget direkt ur Ung Vänsters ordbok. Endast unga arga vänsterdebattörer svänger sig med ordet "ignorant" för att verka intellektella. Faktum är att "ignorant" inte finns i svenskan, utan att det är en försvenskning av engelskans "ignorant" som betyder, just det, "okunnig". Lydelsen faller således tillbaka på den som använder ordet i sin retorik. Häpp!

2009-11-13 @ 13:24:22
Postat av: Jonas

"Faktum är att "ignorant" inte finns i svenskan..", det visar hur bra du är på att understryka med fakta, du kanske skulle ta en titt i SAOL? Och angående inlägget så tycker jag att det känns extremt löjligt att efter de citaten försöka vrida det till att personen som skrivit det anser att kristendomen är det största hotet. Men som sagt, alla får ju tycka vad dom vill så tyck det så länge det passar din agenda.

2009-11-14 @ 18:40:00
Postat av: vmm

Jag har kollat upp ordet ignorant nu i SAOL och det finns och betyder ungefär okunnig. Jag får också känslan av svengelska men som sagt, ordet finns på svenska.

2009-11-14 @ 18:51:56
Postat av: iris

Har du svar till min fråga på bloggen ?

Postat av: Anonym

Gillar du The Hills?





Vad tjänar egentligen tjejerna och är The Hills fake?



Rösta på din favorit, se klipp och läs massa skvaller på:







http://LaurenConradVsKristinCavallari.blogg.se

Postat av: vmm

Hillsfrågan:



Nope, jag brukar inte se The Hills.

2009-11-14 @ 20:20:06
Postat av: vmm

Jonas: jag tycker inte jag "försöker vrida det" till att personen ser kristendomen som det största hotet. Jag utgår bara efter vad personen skriver. Går det att tolka på något annat sätt?

2009-11-14 @ 20:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback