Nej till minareter i Schweiz

Ojoj! Vilken skräll! Jag tänker såklart på folkomröstningen idag i Schweiz som sa nej till att bygga fler minareter i landet. Det här är en dag som jag tror kommer att få stor betydelse i historien.

Självklart handlade inte folkomröstningen om själva minareterna utan om islamiseringen. Man var nog tvungen att hitta en sådan konkret fråga som minaretbygge för det är svårt att folkomrösta om islamisering eller ej.

Jag gillar det här förbudet även om jag inte tror det kommer att få någon direkt praktisk verkan. Beslutet är symboliskt. Men jag tycker det är dags att säga att vi vill inte ha en islamisering av Europa. På frågan varför inte det så tänker jag svara barnsligt men enkelt: för att vi inte vill det. "Varför? Därför!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback