Svensk polis använder psykisk tortyr

Läste det här: artikel

Det är en artikel om att polisen i förhör med den 15-årige killen från Vollsjö som misstänks för mord på sin 19-åriga syster slängt fram bilder på den mördade systern. Det här får mig att tänka på mannen som i Sätra i Gävle för några år sedan var misstänkt för mordet på sin sambo och då polisen också slängde fram bilder på den döda kroppen och krävde att han skulle titta på dom.

Jag fattar att polisen måste ställa tuffa frågor och hålla många och långa förhör men det här är faktiskt bara psykisk tortyr. Finns ingen "utredningsteknisk" anledning att slänga fram bilder på det här sättet. Syftet är bara att personen ska bryta ihop. Jag kallar det tortyr.

I fallet med Sätra-mordet som jag skrev om så visade det ju sig också att killen var oskyldig. Och hur det känns att få bilder framslängda framför sig på sin mördade flickvän med uppmaningar om att man måste titta och att man måste erkänna när man till på köpet är oskyldig... ja, jag kallar det för psykisk tortyr.

Är utredningen så jävla tunn och dålig att man måste använda den här typen av metod så är det något lurt. Då är utredningen just som jag sa: tunn och dålig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback