Kvinna blir president i CostaRica!

Det verkar inte funka att publicera nya inlägg här men ni märker väl om ni kan läsa det här eller inte ;)

Jag gillade inte hur svenska media rapporterade om att en kvinna som heter Chinchilla i efternamn blev vald till ny president i CostaRica. Det jag tyckte var fel var att man hela tiden i början sa att "en kvinna" har valts, eller "den första kvinnan" eller "den första kvinliga presidenten". KÖNET var viktigast! Suck. Jag som vill att det här med kön inte ska påpekas om det inte är nödvändigt...

Jag vill helt enkelt inte att människor ska defineras i kön när man valts till president eller något i den stilen. Vad har hennes KÖN med saken att göra!? Namn, partitillhörighet, politisk agenda... sånt vill jag veta och tycker är relevanta uppgifter, men KÖN!? Vad ska jag tänka som mottagare av nyheter när media braskar med rubriker om att "KVINNA VANN VAL I COSTA RICA"? VAD ska jag tänka?

Okej, jag såg en annan rubrik som sa att "Chinchilla vann valet" och det var ju lite roligt, haha. Jag fick konstiga bilder i huvudet om att en chinchilla blivit president... vore inte det komiskt så säg! Men nu råkade hon heta som ett djur men om vi skippar det så tycker jag det är förjäkligt att nyheten blir att en KVINNA vinner ett val. Jag vill veta namnet, tack.

PS Chinchillor är fina men damn dom är elaka djur!! Usch. Vill inte ha en sån. När jag gjorde lumpen så hade en av lumparkompisarna en chinchilla gömd under sängen. Nej, jag är allvarlig! Det var ju helt tokigt! Ja, har ni gjort lumpen så vet ni hur noga det är med att allt ska vara i ordning och en chincilla under sängen finns liksom inte på kartan! Det är... bara SÅ tokfel! Men chinchilla under sängen i lumpen it was. Och dom bits!! DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback