Tjejbaciller

Som ni säkert har hört på nyheterna dom senaste dagarna så har en muslimsk man fått 60.000 kronor i skadestånd sedan han blivit kränkt av att en kvinnlig VD för ett företag där han sökte praktikplats sagt nej till praktikplats när han inte ville hälsa på henne för att hon är kvinna. HON fick däremot inte en spänn i ersättning för att han inte ville hälsa på henne. Bakvända världen... Men så är det tydligen i Sverige idag.

Vad kan man då dra för slutsatser av den här domen? Ja, förutom att kvinnor inte bör hälsa på manliga muslimer för att dom kan bli kränkta, menar jag.

Jag tycker domen är sorglig. Jag tycker inte man ska få kränka andra människor för att man själv har en viss religion.

Och det är en sådan här samhällssplittring jag är rädd för, dvs att vi inte ens kan hälsa på varandra utan att den ene eller andre känner sig kränkt. Och inställningen där män inte vill ta en kvinna i handen känns så himla fel. Tjejbaciller slutade jag akta mig för på lågstadiet och har aktivt slutat akta mig för dom ända sedan dess, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback