Man borde nog lära sig Jugoslaviska

Jag kan prata med en av mina grannar i trappuppgången. Hon pratar spanska och jag läste spanska på gymnasiet. Okej, jag är dålig på spanska, men jag försöker i alla fall. "Hej" och "goddag" och "tack" och sådana saker.

Idag när jag kom hem så hamnade jag mitt i ett barn-drama. När jag svängde runt hörnet så såg jag en tjej i kanske fyra-års-åldern som slängde en näve grus på en grupp tjejer i ungefär samma ålder. Tjejen som kastat grus tog upp en näve till med grus och drog tillbaka armen redo att kasta. Jag var snabb och tog tag i hennes arm innan hon hann kasta. Hon tittade ilsket på mig. Jag sa "men du kan väl inte kasta grus på andra så där!?". Hon sa ingenting utan tittade bara på mig. En av dom andra tjejerna sa sedan förklarande "du måste säga på jugoslaviska. Annars förstår hon inte".

Jag visste inte vad jag skulle göra eller säga så jag bara släppte hennes arm och gick vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback