Hjälp inte männen!

Vill du hjälpa människor men att deras kön ska avgöra om du ska hjälpa dom? Känner du för att sortera bort utsatta människor som har "fel" kön? Vill du förstärka synen på att mammor är viktigare än pappor som föräldrar? Då har jag ett utmärkt länktips till dig!

Kolla in Röda Korsets kampanj som heter
Rädda Mammorna!

Jag var ironisk där. Det här är en fruktansvärd kampanj. Den utgår helt ifrån dom traditionella könsrollerna och dessutom utifrån synen som finns med manlig överordning/kvinnlig underordning. Det är därför det går att starta en kampanj som hjälper kvinnor. Dom stackars kvinnorna som det är så synd om, ni vet, ska hjälpas. Prova att dra igång en kampanj som hjälper utsatta män och pappor och se hur mycket den drar in...

Nu ska jag förklara ett och annat: jag tvivlar inte på att kvinnor blir utsatta för våldtäkter och alla möjliga hemska saker. Däremot tvivlar jag på att kvinnor är extra utsatta. Krig lämnar efter sig underskott på män i befolkningen och bodde jag i en by i ett krigsdrabbat område och fienden körde in lastbilar med soldater så skulle jag mycket hellre vilja vara kvinna än man. Jag tror helt enkelt att män är mycket mer våldsutsatta. Dom är offer för våld och ingen ser det där våldet, trots att det riktas mot män just pga dom är män. Våldet "ignoreras" och osynliggörs just pga dom är män.

Jag förstår ju biståndsorganisationerna som drar igång kampanjer för att hjälpa kvinnor. Det är svinigt att göra det, men herregud, dom vill ju ha in pengar. Dom vill ha in stålars och drar därför igång kampanjer om att hjälpa kvinnor. Vill biståndsorganisationerna ha in pengar tror jag dom gör rätt i att könifiera insamlingen och säga att det går till hjälp till kvinnor och att det inte går till män. Egentligen är det fel på oss och inte på biståndsorganisationerna.

Jag väljer att INTE stödja den här typen av organisationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback