TT tycker personers könstillhörighet är viktigt

Som jag skrev i mitt förra inlägg så finns det många människor som tycker könstillhörighet är viktigt när dom bedömer människor. Precis när jag avslutat inlägget så hittade jag det här:

Få kvinnor i SD-toppen

Vid Sverigedemokraternas (SD) riksårsmöte finns få valbara kvinnor.


Ombuden ska också ta ställning till mycket osentimentala invandrarpolitiska motioner samt ett i övrigt väldigt tunt realpolitiskt program.


Så börjar artikeln, och den fortsätter och berättar bland annat att 12,5% av dom i SD-ledningen är kvinnor.

Jag hittade det på
www.arbetarbladet.se, men det är ett TT-telegram så vilken tidning det fanns i spelar inte så stor roll. Vem som skrivit det? TT. Det står inte vem som skrivit det. Nu vet jag inte om TT har något uppdrag eller ens någon ambition att vara objektiva och opolitiska i det dom skriver, men man behöver ju inte sitta och undra om TT ogillar SD när dom skriver på det där sättet.

Men också TT tycker som ni ser att det är viktigt med personers könstillhörighet och har det där eviga könstänkandet som så många har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback