Birger Östberg in i ERK

Jag läser att Birger Östberg (fi) blivit invald i ERK, Etiska Rådet mot Könsdiskriminerande reklam. ERK har gång på gång slagit fast att män får tåla mer än kvinnor när det gäller reklam, så en feminist passar nog bra där.

Birger har för övrigt förbjudit mig att posta i hans blogg. Ingen större uppoffring från min sida, förvisso. Så här skriver Birger på sin
bloggsida:

"Jag publicerar gärna kommentarer, även sådana som inte håller med mig. Men inte anonyma kommentarer, och inte kommentarer med innehåll eller länkar som är rasistiska, sexistiska homofoba eller kränkande."

Jag postade ett inlägg där och länkade till den här sidan. Det raderades och jag fick den här kommentaren:

"Kommentar raderad


Jag har raderat en kommentar som länkade till en blogg som säger sig vara "anti feminism" och "anti mångkultur". På den bloggen försvaras bland annat Sverigedemokraterna och deras politik på olika sätt. Den sortens kommentarer är inte okej på min blogg. Jag publicerar gärna kommentarer som innehåller åsikter som jag inte är överens om, men gränsen går vid rasistiska, sexistiska och homofoba inlägg eller länkar.
"

Anonyma kommentarer tillåts inte och om jag länkar till min sida så tillåts inte mina kommentarer för att jag länkar hit (för att den här bloggen skulle vara rasistisk, sexistisk eller homofob, tydligen).

Nu sitter Birger i ERK. Rätt åt dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback