Prides parad går åt fel håll

Nu är årets Pride-festival i Stockholm över för den här gången. Jag gillar inte Pride!

Jag tycker Pride skapar fördomar om HBT-personer genom det här karnevalståget. HBT-personer visas upp som på cirkus som mycket udda, annorlunda och obscena människor som gillar att klä sig i fjäderdräkt eller inte alls. Lite som Bruno (Sascha Baron Cohens karaktär) som verkar vara en mycket annorlunda människa (jag har inte sett filmen än utan bara trailers).

Snacka om att skapa fördomar om HBT-människor!

Nej, ska man ha en Pride-parad så tycker jag man ska ha en parad där HBT-folket visar sig som dom ser ut i vanliga fall. Jag är rätt så övertygad om att dom flesta ser ut precis som andra och det tror jag skulle minska fördomarna. En sådan parad kanske inte skulle vara så jättespännande att titta på, men den skulle nog minska fördomar och inte öka dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback