Sverigedemokraterna ska göra reklam i TV4!

Jag läser nu på SVTs texttv att Sverigedemokraterna ska göra reklam i TV4 inför valet 2010. Även Kalle Anka-partiet ska tydligen göra reklam... (gee... jag visste inte ens att dom var intresserade av att göra reklam).

Jag är något förvånad av att Sverigedemokraterna redan nu fattat beslut att göra reklam i TV4. Det kan finnas en poäng i att var en smula svårflörtad. TV4 sa ju nej till SD att göra reklam inför valet till EP innan SD ens frågat! Snacka om oförskämt av TV4! Att då komma springandes så fort TV4 säger okej känns onödigt. SD kunde gott ha låtit TV4 hållas på halstret ett tag enligt principen "förr fick vi inte göra reklam trots att vi ville och nu när vi får så vill vi inte". Barnsligt? Jajjemän! Men varför ska SD vara sjyssta mot dom som gör sitt bästa att vara taskiga mot SD?

Jag hoppas verkligen att SD lägger ner mycket pengar och energi på tv-reklamen. Eftersom dom redan bestämt sig för att göra tv-reklam så hoppas jag dom tänkt på budget och ideer.



Uppdatering skrivet dagen efter:

Nu ringer det varningsklockor i min skalle. Jag missuppfattade nog texten på SVTs texttv. Så här står det:
        
 
Sverigedemokraterna gör tv-reklam    
                                       
  Sverigedemokraterna och Kalle Anka-  
  partiet kommer att få köpa tid för   
  tv-reklam i TV 4 inför valet 2010.   
  Det stod klart vid ett seminarium i  
  Almedalen i dag.                     
                                       
  I år var första året som det blev    
  tillåtet med politisk tv-reklam.     
  Inför EU-parlamentsvalet införde TV 4
  en regel om att bara riksdagspartier 
  skulle tillåtas köpa reklamplats.    
  Den regeln slopas nu.                
                                       
  Enligt TV 4:s vd Jan Scherman är enda
  villkoret att partierna håller sig   
  till demokratiparagrafen i radio-    
  lagen.
 


Det kanske var rubriken "Sverigedemokraterna gör tv-reklam" som fick mig på fel spår och fick mig att tro att Sverigedemokraterna gör tv-reklam. Läser man det finstilta så handlar det om att SD får göra tv-reklam och inte att dom ska göra tv-reklam.
 
Det som står i texttvartikeln om att TV4 bara tillät riksdagspartier göra reklam inför EU-valet är fel. TV4 sa först att bara riksdagspartier skulle få göra reklam men ändrade sig senare och sa att alla partier EU-parlamentet skulle få göra reklam.

Kommentarer
Postat av: P A U L A

Tkr du om dom lr ?

Postat av: vmm

Paula: japp, jag gillar Sverigedemokraterna. Men jag är inte medlem i SD.

2009-11-17 @ 16:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback