Reinfeldt tycker att flickor och pojkar är värda lika mycket. Nästan, i alla fall.

Appropå vilka lagar som ska gälla på internet säger statsminister Reinfeldt idag i TV4s Nyheterna retoriskt "Vill vi att man ska få kalla unga tjejer vad som helst på internet?". Nej, ingen vill såklart att man ska få göra det. Retoriskt knep 1A. Använd tjejer/flickor/kvinnor som sinnebilden för offer och dom som det är synd om. Jag tror folk är beredda att lägga ner hela internet och spärra in dom som begår internetbrott på livstid bara man kan få folk att tänka på en liten stackars tjej som offer. Smart, Reinfeldt! Fast det är ju inte så bra resonemang om man tycker att alla människor är lika mycket värda oavsett kön. Tycker man att alla är lika mycket värda så är det lika hemskt att prata illa om unga pojkar som om unga flickor. Så långt har inte jämställdheten nått än i Sverige, eller så råkade Reinfeldt bara försäga sig. Freudian slip?

Kommentarer
Postat av: sanna

Hejsan!

Vill bara säga att jag idag hittat din blogg och jag gillar den skarpt efter en stunds läsning!

Jag är också en av dem som häpnar inför all könsdiskriminering mot män, främst i media. Där uppges oftast och endast som du skrivit i ett inlägg, hur många kvinnor och barn som dödats. jag är extremt trött på detta. antingen säger man "50 människor dog" eller "10 barn, 20 kvinnor och 20 män dog". det du skriver om mångkultur är också helt rätt. /sanna 20år

2009-05-22 @ 19:38:51
Postat av: vmm

Hej Sanna!



Tack för allt beröm. Jag sörplar i mig det :)



/vmm 36år

2009-05-24 @ 01:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback