Mer SDmusik

Nu blir det mer musik från SD! Jag gillar verkligen att SD knyter fler artister och kändisar till sig, för det tror jag är viktigt för ett parti som vill bli accepterat som parti. Den här gången är det Doreen Månsson (känd från SVT) som gjort en nyinspelning av SDs kampanjlåt inför valet 2006, Blåsippans väg:

(
orginalet är skrivet, precis som SDs kampanjlåt som jag visade för ett par inlägg sedan, av Ringdahl/Bylund)





Jättebra! Jag gillar inte delen med rap, men annars tycker jag den här versionen är bättre än orginalversionen. Blåsippans väg kändes från början inte som en lika stor hit som SDs nya låt Vi är på gång nu, men nu när jag hör den här nya versionen så tycker jag den växer.

PS Doreen, som fixat ihop den här versionen av Blåsippans väg, har jag aldrig träffat men jag ser att hon finns i flera av mina vänners vännerlista på Facebook. DS

Kommentarer
Postat av: Peter

Fin låt! Fin Video! Helt enkelt fantastisk!



SD borde ge denna låt en chans i valet 2010!

2009-11-05 @ 23:45:29
Postat av: vmm

Peter: håller med om att den är bra, men den var vallåt i valet 2006 så den kommer nog inte att användas just som vallåt igen.



Ett par inlägg ner i bloggen har jag skrivit om SDs vallåt inför valet 2010:



http://vitmedelaldersman.blogg.se/2009/november/sverigedemokraternas-kampanjlat-infor-valet-2.html

2009-11-06 @ 00:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback