Olagligt att erbjuda sexuella tjänster

Som ni vet så är prostitution något som upprör våra lagstiftare. Dom har valt att kriminalisera själva köpet av sexuella tjänster för den som säljer ses som offer och den som köper som kriminell. Nu kollar jag på Efterlyst i TV3 som tar upp ett fall med en kille i Göteborg som går omkring och plingar på dörrar och "erbjuder sexuella tjänster" till kvinnor. Leif GW förklarade i förra veckans Efterlyst i frågan om det han gör är lagligt. Det är det inte. Det rör sig om ofredande. Man får inte erbjuda sexuella tjänster. Det här vänder ju helt på frågan om det här med prostitution. Det är alltså ett ofredande att erbjuda sexuella tjänster.

Polisen kommer alltså nu att sätta dit prostituerade kvinnor ifall dom erbjuder sexuella tjänster. Dom ofredar ju folk. Näej, jag är lite raljerande i det här inlägget för jag tror inte polisen kommer att sätta dit prostituerade kvinnor för ofredande. Det ses helt annorlunda om en kvinna erbjuder en man en sexuell tjänst (då ses hon som offer) än om en man erbjuder en kvinna en sexuell tjänst (då kan han dömas för ofredande). Eller tror ni jag har fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback