Jag är en rymdnörd och Obama är inte det

Jag vill säga först att jag i princip gillar Obama. Han är värdefull för USA och för världen. Jag började se på hans State of the Union-tal häromnatten men jag var helt enkelt för trött för att se mer än typ 10 minuter. Men det började ju runt tre-tiden så vad förväntar ni er?

Hursomhelst så är jag inte glad över att Obama verkar vilja minska USAs rymdsatsning. Jag hörde nyss på radio att Obama vill skrota planerna på att skicka folk till Månen. Av kostnadsskäl.

Jag är en rymdnörd. Jag är väldigt medveten om att det är svindyrt att skicka människor till Månen, och jag är också medveten om att det mest är av symboliskt värde som man skickar ut människor i rymden. Rent vetenskapligt så är det förmodligen bättre att satsa dom där pengarna på andra saker. Men what the fuck! Jag ÄLSKAR ju bemannade rymdexpeditioner! Det är så oerhört lockande och fantasieggande så... ja, jag vill ha mer och fler när det gäller bemannade rymdexpeditioner. Hör nu här: fatta hur rymdnördig jag är: jag har mailat NASA och frågat om jag kan få skicka pengar till dom. Alltså donera pengar till dom frivilligt. Dom har inte svarat, men ändå. Ni fattar att jag är rymdnörd.

Jag står ofta och tittar på stjärnhimlen och drömmer mig bort. Jag har ett litet teleskop (ett 6-centimeters, så det är en stor kikare, kan man säga). Det är väldigt litet men funkar skitbra att kolla på t.ex Månen eller Solen (jodå, jag har filter). Jag knarkar tv-serien Battle Star Galactica. Jag sitter ofta och googlar på raketer. Jag gillar att se på raketuppskjutningar på Youtube. En av mina högsta önskningar är att se en raketuppskjutning live. Typ av DeltaII eller Energia. Fatta hur konstig jag är!

Jag ägnar massor med tid åt att tänka på rymden. Och därför blir jag så besviken när nu Obama verkar vilja minska USAs engagemang i rymden. Obama verkar helt enkelt tycka att det här med rymdutforskningen är bortslösade pengar! Raka motsatsen till vad jag tycker, alltså. Jag vill ha mer, och han vill ha mindre. Och det här är väldigt viktigt för mig. Så nä, mr Obama, på den här punkten får du nog allt bättra dig ifall du vill ha mina sympatier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback